torsdag 10 mars 2011

Till minne av Farmor Birgit...

tyvärr så har då makens farmor gått bort, hon kom aldrig hem från sjukhuset så kände jag att det var dags att göra en LO till minne av henne. Hon var sååå förtjust i sina barnbarn och här ser vi ett foto när hon träffar Kristin för första gången. Kristin var första tjejen på flera generationer på sin pappas sida så det var väldigt stort för Farmor Birgit att få träffa en liten.

Alla papprerna kommer från 3 Bugs April Shower som finns hos Scrap-Perra Stjärnan är utstansad i en Coredination Whitewash papper som faktiskt Scrap-Perra him self har stansat ut, sen har han sandpapprat lite på den och även kört i en embossing folder genom cuttlebugen. (han frågar nu om han har scrappat men jag svarar bara lugnt, han har lekt, när han har lagt en av sina stjärnor på ett kort eller LO så har han scrappat!!)
Här ser ni även lite rosa på kanterna på den vita blomman. Det är Distress stain Spun Sugar. Det är en flaska som ser ut som en dabber men det är väldigt lättflytande färg och lätt att använda som en cat eye. Vi har fått hem ett första lass till Scrap-Perra och mycket såldes i Karlstad så vi ska fylla på lagret med dessa, jag vill ha fler färger själv....
Journalingen kommer jag ha lite dold i den vita påsen, hittade bara inte tagsen för att skriva den så det ska jag leta reda på. Banner är från die-cut pappret som tillhör serien April Showers
Nu ska jag fundera på om jag kan göra ett minialbum med foton på henne och barnbarnen till begravningsfikat. Måste bara hitta lite foton till det. Det tror jag att gästerna skulle uppskatta att få se.

2 kommentarer:

Jenny sa...

Hej Mia!
Och va kul att Du tittade in hos mej! Tack för kommentaren :)

Jag lägger till Dej i min lilla blogglista, för hit kommer jag gärna igen. Så mycket fint....

Fast...så sorgligt med Farmorn...
Men ändå, så mysigt att hon fick chansen att möta "lill-tjejen" innan hon lämnade jordelivet. DET tror jag betydde jätte-mycket!
Och visst är det underbart att kunna "hedra" sina allra bästa och nära med att kunna föreviga ett sådant ögonblick genom att göra en fin LO om det där tillfället?
Såååå mycket roligare att titta i ett scrappat minnesalbum, än bara bilder som gärna försvinner i mängden.

Var det Du som satt i kassan förresten när jag shoppade loss och fick fylla på kontot med telefonbanken från Din mobil???
Hahaha....
Oooops! Allting har visst en tendens att bli lite dyrare än vad man först tänkt sej, men oj vad glad jag är för mina väskor!

Ha det gott!
Kram, Jenny (Jennika på bloggen)

Mia KL sa...

Tack, jo det var kul för familjen att hon fick träffa och umgås med alla de barnbarn hon fick på makens sida men det kände som om det var dags.

Jo, det var jag som satt i kassan och min mobil du lånade :) det var så lite så, hjälper gärna till!

Kul att du gillar väskorna. Blir ju lite sugen själv;)