torsdag 1 mars 2012

Självporträtt...

som är en av bonustävlingarna hos Scrapgalens CC som var förra veckan. Det tog många försök innan jag till detta men är fortfarande inte nöjd med själva porträttet men bakgrunden är jag supernöjd med.

Porträttet ritade jag på ett separat papper med NeoColor II och har sedan klippt ut det.

Bakgrunden är en vit cardstock som fick olika distress stains på sig i nästan ett rutmönster, var inte så noga. Sen ett tunt lager gesso över. I överkant tog jag lite Glimmer Glaze som fick rinna ner. Stämplade med bubbelplast som jag hade Distress Ink på, toarullar med gesso och så lite TH stämplar.

Här ser ni lite närbilder - en av TH stämplarna flyttade jag under stämplingen så den är suddig...

Tyckte att det blev en riktigt cool effekt, kommer göra det fler gånger.
Och ser ni bokstäverna, de känns som läder!! Måste köpa fler av dem var jag nu en har hittat dem.
Tack för titten!

Inga kommentarer: