måndag 10 juni 2013

Lek med Distress Paint

Den här sidan gjorde jag på Stockholm City Scrap i våras.Jag hade en sida som jag hade limmat fast massa papper med Mod Podge där jag har visat hur man skuggar med Pitt pennorna och nu kände jag att det var dags att göra något med sidan.

Så jag målade över med gesso för att få en vitare bakgrund att jobba på. Och sedan ville jag leka med Distress Paint - både Metallic Paint som precis hade kommit och så valde jag några färger som gick i gula och oranga toner. Först gjorde jag tagen och sedan kladdade jag vidare med sidorna. På ena sidan ville jag ha en blomma men det blev 5 blommor istället. Jag har jobbat med att skapa skuggor med Distress Paint och  Pitt Big Brusch pennor.
Citat hittade jag på nätet, gogglade om citat om våren och fick fram detta.
Närbild på blommorna.

Bloggat för Scrap-Perra för ett tag sedan, vill du se produkterna jag har använt så spana in detta inlägg.

Inga kommentarer: