onsdag 3 november 2010

Påse för julgodis...

eller lösviktste eller något annat gott att ge bort så här vid jultider... Jag har tagit en vit påse som bas. På den har jag dekorerat ett mönstrat papper på framsidan och ett på baksidan. För att få lite struktur har jag embossat båda sidorna med lite Tim Holtz Texted Fade (finns massor av olika hos Scrap-Perra under Dies). På framsidan nedan ser du som små rutor på lite olika ställen. På baksidan är det små runda "hål" över hela pappret.

Pappret jag har använt är Bo Bunnys Winter Joy och bokstäverna är stickers element till samma serie. Bokstäverna har jag satt på en bit wellpapp som jag har målat med lite crackle paint - picket fence och även lite glitter Stickels på (syns knappt på bilden).

Lite lila glitter band och där hänger även en gran-charms som jag har knytit fast i snöret och en glue dot bakom för att hålla den på plats.
Nederkanten på påsen har en bord från element stickers och rhinestones i mitten på cirklarna.
Baksidan är enkelt dekorerat klamrar från element stickers som sitter på en bit cardstock. En söt Vilda Stamps stämpel som har fått lite glitter stickels på sig. Även här har jag tagit en board från element stickers för Bo Bunnys Winter Joy.


Jag har gjort hål upptill och tagit ett matchande lila organzaband för att knyta ihop påsen. Nu är den redo att fyllas med något gott och ge bort till någon lycklig person...
Och gillar ni färgerna och papprerna så finns det mesta hos Scrap-Perra.

Inga kommentarer: