fredag 26 november 2010

Skolfoto på sonen

och har lite svårt att förstå att vår son redan är 7,5 år och går i 1:an!! Men här är årets skolfoto och han är ju sååå bra på kortet ;). Jag hittade en skiss hos Veckans skiss för ett tag sedan. Jag har i mina gömmor gamla papper från Basic Grey (jag som är en BG-fan) och här är det Lime Rickey papper. Har kompletterat med lite stickers till serien men även lite andra dekorationer. Jag har sedan frågat Samuel vad han tycker om att gå i skolan, vad han gör och vilka han leker med och skrivit ned orden exakt som han uttalade det. Blir roligt minne att läsa om det sen.
Sen har jag även skrivit en egen journaling om mina tankar om hans första tid i skolan, hans förhållningssätt till läxor mm.
Nu har vi även fått dotterns foton från dagis som jag vill scrappa. Måste bara få tillåtelse från dottern först, hon är lite envis och säger att jag inte ska få något kort :(


1 kommentar:

Cornelia sa...

Det är fantastiskt kul att ha just barnens helt egna formuleringar och tankar sparade. Ovärderligt för framtiden och så klokt, så klokt av dej att spara på det här sättet.

Man kommer ju såklart inte ihåg annars...

Himla fin LO, liksom pojken på kortet!