måndag 8 augusti 2011

Lek med lila..

Jag hittade via Umenorskan en blogg som heter White with 1 där de har lite olika utmaningar om att ha en färg tillsammans med vit och någon twist. Just denna månad var det vit och lila och doodling. Jag har ju inte riktigt följt utmaningen rakt av då jag dels har en annan färg med oxå samt jag har inte doodlat men ändå...

Jag tog ett svartvit foto av sonen från när han började skolan i förskoleklass. Och så hittade jag ett gammalt mönstrat papper från MME som ville använda. Med hjälp av en lila distress stain har jag fått fram ett mönster med hjälp av en tårtmall som är köpt på Ikea.

Journalingen har jag gömd i kaffepåsen som finns bakom mönstrade pappret.

I ena hörnet har jag en drös med blommor, charms och pins. Och lite lila spets.

Jag har även använt en prima mask och mistat med Route 66 och Black Magic från Tattered Angels.
Andra hörnet med blommor, påsen som hålls ihop med ett gem och bakom blommorna finns en annan mask från Prima (syns väldigt svagt)
Jag är supernöjd med denna LO och det roligaste var att jag blev klar på 1 timme! Från ide till helt klar LO, det är nog rekord för mig!!

7 kommentarer:

Ziro sa...

Jättesnygg LO! Många fina detaljer som framhäver fotot. Himlans fint foto också!

TesaB sa...

Heelt underbar! Tycker det är svårt med lila, men det här blev hur fint som helst!!!!

Christin aka Umenorskan sa...

Jag har också svårt med lila, men din blev jättesnygg..

Yvonne sa...

Jättesnyggt och jag ÄLSKAR lila =)
Kram//Y

Tigerblomma sa...

Vad fint!

Ciza Patricia sa...

Jättefin!
Och vilket roligt tårtpapper! :)

Kram

Mikaela sa...

har börjat tycka om lila!! supersnyggt!