måndag 22 augusti 2011

Tack Marie!!!

Tack snälla Marie för att du var så snäll och visade UTEE på Scrap-Perras pysselträff i lördags. Jag fick massor av inspiration så jag kunde inte låta bli att leka igår trots att jag var supertrött men när jag var både barn och make-fri så var jag ju tvungen att passa på.

Stansade ut ett träd med hjälp av en Tim Holtz die som jag sedan täckte med MASSOR av UTEE, i fler lager...ni ser lite att det är lite ljusare grön på några fläckar, det är cardstockens ordinarie färg. Sen på några grenar har jag täckt med vit/glittrig embossingpulver, Snowflake.

Mönstrade pappret är från förra årets julserie Holly Jolly från MME (finns hos Scrap-Perra). God Jul stämpeln har också ett lager UTEE och sedan brun Staz-On.

Här ser ni lite närbild. Har även haft på UTEE med hjälp av en stämpel från Pink Paislees Parisian Anthology och sedan haft på grön Staz-On. Tagen är färglagd med distress ink pads i olika nyanser.
Insidan är också lite dekorerad. När du stansar ut något från en cardstock blir det ju en "ram" kvar, den är ju perfekt att använda som en mask. Så insidan har jag mistat fram en gran med hjälp av Maya Roads Avocado, den är lite guldig i färgen också, superläcker.
Så nu har jag gjort ett julkort till...

Och UTEE finns numera hos Scrap-Perra även om inte i webshoppen riktigt ännu.
Och jag önskade att jag var tillräckligt pigg att leka lite till men lite trött efter att ha jobbat första dagen efter semestern....

2 kommentarer:

Marie Wisén sa...

Först TACK för en SSSÅÅÅÅÅÅÅÅ trevlig och inspirerande träff!

Så kul att du provade, nu är du fast... ;)

Fiiiiiinnnt! <3

Kram Marie

Maiden sa...

Superläckert!!
Det gäller ju att hitta inspiration till sina julkort...
Massa kramar