onsdag 21 september 2011

Hade en ambition att...

vara med i Designats crop som var i början av september och gjorde denna LO men lyckades inte ta kort på det i tid för att länka upp det i deras tävling men jag är supernöjd med att jag inspirerades till att göra denna LO.

Det var en bild på 3 olika handukar i färgglada färger såsom rosa, grönt och orange. Och det här blev min tolkning. Jag utgick från sonens bilder från när han började spela fotboll och tog fasta på detta med runda former. Dels så stansade jag ut fotorna runda med hjälp av Spellbinders. Sen gjorde jag några "masker" med hjälp av vanligt vitt papper och placerade ut dem på bakgrunden. För att de skulle sitta fast satte jag lite tejp på bakom dem (som jag hade duttat på handen för att få dem lite smutsiga för att de inte skulle ta med pappret sen när jag tog bort dem).

Och sen har jag sprayat med rosa glimmer mist och orange och grön Smooch Spritz (Carrot Cake och Limoliscous).

Sen när jag var klar så funderade jag på något mönstrat papper men tyckte att den räckte så, så istället fick det bli bokstavsstickers och lite stickers från ett elements stickers som tillhör Sassafras Lass egentligen.

Supernöjd med denna LO trots att det är så lite på den...

Inga kommentarer: