lördag 19 november 2011

Helt utan mönstrat papper....

råkade den här LOn bli. Det var Perra tillsammans med en kund som började leka med en av maskerna från Crafters Workshop och skapade då de bruna ringarna med en glimmer mist (Tattered Leather). Sen ville jag leka vidare med färg och kladd och när jag sen var klar insåg jag att jag inte hade använt mönstrat papper och tänkte att det kunde ju då passa Scrapgalens månadstävling. Så jag gick tillbaka för att läsa reglerna och insåg att jag uppfyllde alla, så här är mitt bidrag....

Vanlig vid cardstock i botten, först fick det bruna prickar med hjälp av en mask. Sen gjorde jag stjärnorna med hjälp av Multi-medium gloss och när det hade torkat sprayade jag med en lila mist och torkade försiktigt bort med papper på stjärnorna så att de skulle fortsätta vara "vita". Sen har jag använt en tegelstens-mask och målat med gesso och sedan lite mer brun mist. Försökte även här torka bort men jag får inte riktigt till det med gesso, tycker det är lättare med Multi-medium (någon som har tips på om jag gör något fel?). Lite Dark Denim mist i två olika hörn.

Fotomatta av vit cardstock som jag har gjort till wellpapp som har svart gesso på kanterna och ovanpå det lite vit distress stain.

Stjärnan av chipboard är först målad med svart gesso och sedan clear rock candy crackle paint. Blev hur läckert som helst!! Svart/vit bakers twine och svart tygband fick bli några av de få dekorationerna samt lite mer svart band som jag har rispat upp lite för att få fransar.
Närbild på stjärnorna med multi-media.
Masken med tegelsten.
Vad tycker ni, jag tycker att jag har lyckats ganska bra att leka med färg och kladd och skapa en LO utan mönstrat papper!!!

3 kommentarer:

Ulrika sa...

Ha!! Vad snyggt det blev då!! Kul att ni liksom är tre personer som gjort den här layouten, om jag förstod det rätt! Men det är ju inte emot reglerna, så... ;-))

AnnaB sa...

Jätteläckert och skoj med samarabetet! :) Det är nog multimedium eller liknande som är bäst för "torka bort-tekniken". Eller nu svamlar jag förresten, för jag brukar ju torka bort från "knölig gesso" också, så att det blir mest färg kvar i fördjupningarna, men det blir ju aldrig samma tydliga resistteknik som med multimedium. Om man tar en fuktig trasa och torkar bort färgen så kan det gå lite lättare. Jag har nog framför allt gjort så med akrylfärg ovanpå gesso.

webmosterhelene sa...

Men så läcker, Mia!! Så fint med alla olika tekniker tycker jag!! Lycka till i tävlingen!!