onsdag 2 november 2011

Härlig sommar LO..

som jag gjorde i helgen på Scrapgalens träff i helgen. Det var en LO som Cilla hade gjort som man skulle inspireras av och min fantasi satte igång direkt!... Och här ser ni mitt resultat.

Det är ganska enkelt med papper faktiskt. I botten ett kraft papper från Tim Holtz och ovanpå det ett papper från Maja Design. Sen är det bara dekorationer och färg på...

Blomhörna med blandat med band och pynt. Det blå "bandet" är en tejp från Prima som jag först har stämplat på och sedan haft på blå distress stain och lite vit distress stain ovanpå. Ganska läckert blev det tycker jag!
Om ni kollar på tagen så ser ni (kanske) effekten av att använda vit distress stain. Jag har först målat båda med en brun distress stain och sen den ena med vit ovanpå. Då blir den mycket mjukare och dovare i färgen.
Vid sidan om fotot så har jag förstärkt mönstret från pappret med stjärnor som jag har använt en mask och med hjälp av vit dabber och två nyanser av distress stain fått lite mer stjärnor.
Tack för titten!!

1 kommentar:

Cilla sa...

Jättefin och ännu finare i verkligheten:) Kram