fredag 26 april 2013

Art for myself

Ni har väl inte missat bloggen Art for myself??? Jag har haft förmånen att få gästa där och har nu visat mitt andra inlägg i bloggen. Om ni har missat första så följ länken här.

Men här har jag lekt i min Dylusion art journalbok och gjort ett dubbeluppslag. Jag har lekt med Golden Fluid Acrylic färgerna - jösses så starka i färgerna trots att de är lite genomskinliga och väldigt lättflytande och dryga!!!  Räcker med bara några droppar. Det är de gula och mörkturkosa prickar som är Golden färger. Det är Prima stenciler skapade av Donna Downey.

Och jag har även använt Deco Arts Crafters Acrylic färger som också är lättflytande men inte lika starka i färgerna. Det är de röda och turkosa blommorna som är gjorda med dessa färger. Även den är  en Prima stencil som Donna Downey har skapat.

Journalingen har jag skrivit på en transparant journalingruta med svart Sharpie penna. Ni ser även lite cirklar i turkosa och gula färger - det är Dylusion mist som jag har mistat med genom en stencil från Crafters Workshop.
Jag har även haft på vit gesso på kanten på boken och mistat vatten på den så att den rinner...
...och då Dylusion mister inte är vattenfasta så tar gesson upp färgen och blir lite mer färgglad än vit :). Om man inte vill att det ska vara någon annan färg en vit så får man göra "rinnig-detaljen" före man har mistat eller skapa en vattenfast mist av akrylfärg och vatten.
Temat då - jo det är Jag är bra! och jag ville då påminna mig själv om att man duger som man är!!! Viktigt att tänka på och något som jag försöker vidareförmedla till mina barn också.

Inga kommentarer: