onsdag 3 april 2013

Bloggar ju regelbundet i Scrap-Perras blogg...

så jag får väl åtminstone visa upp vad jag har visat där...

Här är en bakgrund till en art journalsida men då jag inte riktigt har hajat detta med budskap när man skapar art journal ännu plus att jag inte har alla mina pysselsaker framme så blir jag lite handikappad. Så detta är än så länge bara en bakgrund. Vi får se om det blir något senare eller ej.

Detta är en sida som har växt fram i flera omgångar. Ni vet att när ni använder masker och stenciler och har sprayat på dem och liknande så ska man inte göra rent dem genom att tvätta av dem med vatten utan du ska använda det överflödiga på en annan sida i en art journalbok. Så först i detta är det lite test av Dylusion mister för att visa färgintensiteten som jag har gjort på någon träff. Och sedan har jag "rengjort" en bokstavsstencil i lilafärg på denna sida också. Och därefter har jag fortsatt med färgtemat. Så chevronstencilen har jag "medvetet" haft på sidan med de nya Distress Paint.
Jag har även försökt med rosa Distress Paint med en lite mask men då färgen är väldigt lättflytande så blev det för mkt som kröp under. Så nästa gång får jag dutta färg vid sidan om och dutta med en svamp så blir det bättre. Jag har även stämplat lite rutmönster med Distress Paint - se bara till att göra rent stämpeln direkt så att färgen inte fastnar.

Lite svarta ringar med en kork till limburk och svart gesso, lite washitejp och så var jag klar.

Inga kommentarer: