lördag 24 augusti 2013

Grattis till en 13-åring

idag har vi varit och grattat en 13-åring så jag gjorde ett kort som är inspirerad av Inzpira tidningen, den senaste som jag fick i brevlådan nyligen.

Det är inget mönstrat papper alls utan pappret är en bit akvarellpapper, på den hade jag 3 olika distress stain genom att trycka ner cirklar (i mitt fall Black soot längst ner, i mitten Evergreen bough och höst upp tumbled glass). Sedan hade jag på vatten för att det skulle sprida sig och torka med embossingfön.

Sedan skapar jag mönstret genom att köra igenom en embossingfolder och den har jag lagt på färg på ena sidan (den sidan som ligger mot den färgade sidan). Denna gång hade jag faded jeans högst upp och black soot längst ner. Sedan kör jag igenom Cuttlebugen och får ett snyggt mönster.

"Gubben" är en die från Tim Holtz/Sizzex som jag har stansat ut i akvarellpapper som jag har färgat in med distress stain, samma färger som ovan förutom att jag har blandat i lite vit stain också. Även staketet är gjort med samma teknik.
Närbild på de olika färgerna. Jätteenkelt och snyggt!
Kommer definitivt använda den här tekniken fler gånger, det är kul!!!

Inga kommentarer: