onsdag 21 april 2010

Ett till lycka till kort...

till en annan kollega som byter jobb. Denna gång blev det ett gammalt Basic Grey papper, från serien June Bug som jag köpte sent om siders i vintras. Vet att den släpptes tidigare men det tog ett tag innan jag gillade den så jag var väldigt sent på...

Detta kort har en jätterolig vikning. Storleken på detta kort är 10*10 så jag har skurit ett cardstock så den var 10*30. Sedan har jag vikt fört i 3 delar så varje del är 10*10. Och sedan en skåra diagonalt på de yttersta bitarna för att kunna vika, ni ser på bilden längst ner. Tänk bara till hur ni ska vika när ni fastställer var ni ska skåra för vikning. Jag har gjort fel förut någon gång men nu blev det rätt på första försöket.

Återigen Lycka till stämpel med röd Distress Ink, chipboard blomma som jag har köpt på rea på Panduro och så ett grönt band. Denna gång har jag limmat bandet på baksidan av kortet, alternativt är att fasta den bakom en blomma men då ska den vara mer i mitten och högre upp. På detta kort har jag blommat längre ner som dekoration med en halvpärla i mitten.

Inuti kortet är det det andra sidan av pappret och här får ni se kortet utan min egna text.

Jag har även gjort denna typ av vikning med ett 14*14 kort men då får man "limma" ihop två delar cardstock i mitten delen för att göra den längre. Men det fungerade även det, har glömt att ta kort på det kortet som jag gjorde det på.

Inga kommentarer: