söndag 10 oktober 2010

Bidrag till Svensk Scrapbookings födelsedags CC

och detta är mitt bidrag till Kort-skissen (som faktiskt Dilorf, min DT-kompis på Scrap-Perra har gjort, hon är en del av Svensk Scrapbooking-teamet). Skissen hittar ni i forumet för Svensk Scrapbooking. Direkt när jag såg skissen så ville jag använda den här fina stämpeln från Vilda Stamps som jag köpte på mig i somras. Och så rotade jag bland mina julpapper från förra året och hittade en del scraps-bitar som passade bra att använda.

Jag har även embossat en julstämpel med Snowflake, det är vit färg med lite glitter i (syns inte riktigt på bilden), den finns hos Scrap-perra (men ännu inte upplagd i shoppen). Måste bara öva vidare på att stämpla och strö över pulver utan att det blir så mycket spill överallt. Men övning ger ju färdighet heter det!
Känns bra att vara igång med julkorten, har några till som jag har gjort till födelsedags-cc så ni får spana in här löpande.
Och jag såg att utmaningen för julkort hos Svensk Scrapbooking är att göra julkort i vintage-stil, kanske ska pröva på det. Dock är det 10 st det ska vara så jag får se om jag hinner göra 10 st men jag kan ju göra så många jag hinner utan att vara med och tävla, eller hur?

Inga kommentarer: