onsdag 8 februari 2012

Visade en liten sneek peak på FB här om dagen...

och här kommer hela LOn. Jag har som ni har sett gått online kurs hos Natalie Kalbach Ubermedia Gesso som går ut på att leka med Gesso i olika former. Och en av lekarna ledde till denna LO.

Först en rosa cardstock i botten, sedan har jag klippt ut en tjej från en HM katalog som har fått ett lager vitt gesso på sig. Tjejen har jag "ritat" fram och sedan färglagt med Neocolor II - pennor. En ny favorit som kommer att lekas med mycket. Det är vaxkritor som är vattenlösliga vilket medför att jag ritar på och sedan har på vatten med antingen en vattenpensel eller med fingrarna och kladdar ut.

Sedan har jag även lekt med lite toa-rullar, bubbelplast och annat som knappt syns här på LOn på gesson. Sedan kladdat på med mister av olika slag.

Och mitt mål är ju att kunna använda klet och kladd på LOn så jag tog lite mönstrat papper under fotografierna. Tyckte att jag ville ha lite grönt så letade reda på det och sedan matchade jag med lite svart...

Det lila hjärtat är egentligen näsdukar som jag har limmat fast på en bit papper och sedan målat med vit gesso över så blev det en härlig struktur. Den lila och svarta färgen har jag sedan fått till med Neocolor II. Det lilla svarta hjärtat är gjort med svart Silk clay i en form gjord av Mold n Pour från Ranger. Den vita nyckeln är även den gjort med Silk clay, gul denna gång men målat den med vit gesso och även smutsat ner den med Inka Gold. Inga Gold är även använd på metall-fjärilen. Den var egentligen brons-färgad men tyckte att mer metallisk färg passade bättre.

Den stora blomman har jag gjort tidigare med gesso, en vanlig vit blomma i botten, målat på med gesso och sedan värmt med embossingfön så att det bubblar. Sedan har jag sprayat över med Tattered Angels mister i två nyanser.

Även cherry blooms har fått på sig en dusch av mist för att få lite mer djup.
Ena hörnet med lite kladd och ni ser lite av cirklarna från toa-rullen. Fjärilarna är utstansade på vanligt vitt papper som jag har färgat med olika mister som matchar LOn. Perfekt!!!

Här ser ni även liten närbild på "tjejen", hon har dock ett "musik" ansikte som dottern sa för jag lyckades inte rita ett ansikte denna gång...
Så detta leker jag med just nu så fort jag kan...
Har även anmält mig till hennes Pan Pastel kurs så det kommer bli mer kladd fram över...

Du har väl inte missat att du kan gå en kurs Natalie live i Stockhom på Scrapbooking med hjärta - en kreativ helg den 5-6 maj som är ett samarrangemang mellan Scrap-Perra, Scrapgalen, Mians Scrap o Design och Meavita. Det finns även inspirerande kurser med Ingvild Bolme och Cristy Thomlinson som ni kan gå. Mer info hittar du bland annat på Scrap-Perras hemsida... tillsammans med några andra träffar och mässor ni hittar oss på. Vi har fått in bra med anmälningar så det är bara att hugga DIN plats!

3 kommentarer:

Christin aka Umenorskan sa...

Härligt lekfullt.

Maritha sa...

Sååå härligt läcker!

Lite mer gesso för dig, än för mig.. *lol*

Kramen!

Anette sa...

Så jätteläckert!