söndag 26 augusti 2012

Art Journal

Jag har börjat leka. Jo, en 36 åring kan leka!! Jag lovar. Jag har börjat gå online-kurser som Christy Tomlinson som var en av kursledarna på Scrapbooking med Hjärta som bla Scrap-Perra anordnade.

Och då jag började kolla på videon igår och hade inte riktigt funderat färdigt på vad för bok jag ville jobba i så tog jag en gammal roman-bok (från Daniel Steel som jag har ett antal böcker av) och limmade ihop några sidor med mod podge. Sedan har jag först målat med ljusblå/turkos akrylfärg och sedan med hjälp av en mask fått fram träådror med en mörkare turkos färg.

Och jag visste att jag ville ha lite rött i för jag har tidigare sett DT-kollegan Camilla leka med rött och turkost och tyckte det var så snyggt.
De röda blommorna är målade med hjälp av en mask från Donna Downey/Prima med Pan Pastel. Svart PITT-penna, och rub-ons fick dekorera lite. Ni ser  även lite ord som jag tycket var passande som är fastlimmade.
Svart hjälrta är med gelatos, röda hjärtat och bokstäverna är chipboard som är målade med klarröd färg. En doilie-stämpel i hörnet och lite rub-ons. Ser nu att texten har ramlat av så jag får fylla på.
Jag har i varje fall börjat med en art journal bok men har inte riktigt fått till att släppa alla gränser, får se om jag utvecklas av att gå kursen men framför allt måste jag våga leka.

Vad tycker du?

2 kommentarer:

Stephi sa...

Love it!!

Katja/MezzaNotte sa...

Sååå snyggt med turkost och rött! Doilie stämpeln gillar jag! Vilket märke är det? Har ni den i shoppen?