torsdag 9 augusti 2012

Sista avslutningen på dagis (förlåt förskolan!)

Vi har en stor tjej hemma...hon har nu gått klart dagis (eller som hon snabbt påpekar FÖRSKOLAN!). Gårdsfesten är deras typ av avslutning och i år var det dags för regn precis när den började. I översta bilderna ser man hur de sjunger utan regnkläder men sen kom jackan på.

Jag har lekt med Tigerlily från Kaiserkraft. Ett rosa ppapper i botten och med hjälp av en mask och svart gesso har jag gjort lite cirklar.
Från ett annat papper har jag klipt ut hörnet med blommor och byggt på med andra blommor från Prima och en halv doilie. Den rosa dynan från Sommardistresserna har fått jobba runt pappet, jättestark rosa färg, me like!
Fjärilen kommer från en förpackning med MASSOR av dekorationer som passar i färgerna. Här ser ni lite orange mist också som jag har mistat lite här och där.
I övre hörnet en halv doilie, en resist canvas fjäril som har fått färg från distress ink  och mister och lite blommor.
Jag är inte helt nöjd med den här layouten, jag tycker att den är platt på något sätt men jag vet inte riktigt vad som saknas.

1 kommentar:

Majsan sa...

Supersnygg LO, vilka underbara detaljer, man hittar når nytt hela tiden, helt fantastiskt :)

KRAM MAJSAN