fredag 28 december 2012

Abstinens...

då jag har varit iväg till svärisarna över jul och det blev så stressat med packningen så jag till sist struntade i att packa några scrapsaker alls. Så istället har jag ägnat ett antal timmar att kolla på en del youtube klipp. Och igår när vi kom hem så satte jag igång direkt efter maten att scrappa och ett av alstren ser ni i Scrap-Perras blogg idag och det andra hittar du här nedan.

Denna gång är jag inspirerad av en youtube film av nicket racho113 och filmen heter Art Journal page- life on hold. Men så klart så har jag anpassat det till mig.

I botten akrylfärg och lite gesso. Hjärtan är gjorda för hand med att jag har limmat på lite tissue paper från Tim Holtz på en tag och klippt ut dem för hand. Limmade med Mod Podge och då kan jag ha på lite djup med gelatos, guld signo penna och lite svart sharpie.
Här ser ni en Hero art stämpel som är chevron mönstrad med Lumiere akrylfärg som har lite metallic skimmer i sig (något som vi kommer ta in till Scrap-Perra under 2013).
Det guldaktiga är Inka Gold genom en Dylusiopon mask och de svarta prickarna är Liquitex Acrylic Ink. Ni ser lite av Tim Holtz washi tejp också.
Det känns skönt att skapa igen...

Inga kommentarer: