måndag 19 juli 2010

Ett grattis kort...

till en kollega som har fått en liten tjej. Och då ville jag göra ett typiskt rosa kort då jag ville använda mig av de här gamla papprerna från Basic Greys Bittersweet och Eva serierna. Prövade en ny stämpel som jag köpte på en mässa här om dagen och målat den med Distress Ink. Kronan har jag haft på lite perfekt pearl, vet att de knappt syns på bilden. Hur använder ni perfekt pearl? Hur sätter ni "fast" den? Berätta gärna era tips, jag håller på och lär mig hur jag ska använda den jag har.

Stämpeln fick dubbla fotomattor, dels en jättestor blomma och så en vanlig rosa fotomatta. Jag tyckte effekten med den stora blomman blev jättefin. För länge sedan har jag köpt ett rosa organzaband med små fötter på som passar perfekt till bebiskort ;)
Jag har även dekorerat insidan. Jag hittade min gamla mask från Heidi Swapp som jag har distressat och fick fram det här fina mönstret. Och så har jag "sytt" en massa runt kanterna.
Nu ska jag se till att hitta ett kuvert för att skicka det till kollegan. Tror inte hon tar sig tid att titta in här nu när hon har precis fått en liten, eller vad tror du?

2 kommentarer:

Nilma sa...

Vilket otroligt sött kort! :D

Sv: Hehe, ja varför inte? Dock vet jag ju att det ofta kommer saker emellan :)

Cornelia sa...

Gulligt, gulligt!