onsdag 7 juli 2010

Var bjuden på kalas i helgen...

och gjorde då detta härliga kort till värdinnan. Jag tog ett cardstock i turkos färg (tropical essence, reprint) och grävde fram gamla spillbitar från October Afternoon. Och det är ju så härligt färgglada. Så det är två mönstrade papper med både fram och baksida.

Kortet är gjort utifrån kortskissen som var en av utmaningarna i Svensk Scrapbookings Midsommarcrop men jag hann inte göra den under tävlingens gång. Detaljbild på pins, den runda har jag faktiskt köpt i en blomsteraffär. Grattis stämpeln är en av mina favoriter, passar till alla åldrar.
Och blommorna är olika primasorter, likaså bladen. Och så en dekorativ pearl i mitten.


Även insidan har fått lite dekorationer, jag hade ett journaling block som jag har använt som mall och fått en journalingruta som jag har distressat. Minibokstäver och lite blommor. Den bruna stämpeln ska säga "njut av livet" men blev lite svårt på kanten.

Härliga färger i dessa papper så kommer ni över dem så slå till.

1 kommentar:

Ulrika aka LillBlomman sa...

Wow vilket härligt kort! Jättefint! Stämpeln kommer från Lily of the valley i UK.
Kram