tisdag 1 maj 2012

Inspirerats av Primas BAP för April...

Hade tänkt försöka skicka in ett bidrag till Primas BAP för April men orkade faktiskt inte bara begränsa mig till Prima saker så jag valde att göra en LO utifrån skissen ändå. Jag gjorde ju ändå den här i helgen i pauserna från bokföringen så jag ville inte tappa för mycket tid.  Här ser ni skissen.

Och så här ser mitt resultat ut!!!
Hittade ett härligt foto på barnen då vi åkte på vår första resa med husvagnen. Utifrån dem så letade jag bland mina gamla papper och hittade dessa fina papper från Basic Grey. Det "en-färgade" fick bli cardstock och så det andra mönstrade pappret har jag bearbetat med flera färger av distress ink dynor. Sedan har jag ruffat upp kanten med "fotfilen".

Fotot har jag också rivit med fotfilen så att det ser lite slitet ut. Förutom distress ink pad runt hela "cardstocken" har jag här och där haft på lite gul gelatos och kletat ut det med vatten. Lite vit gesso på bubbelplast har fått "stämplat" ut.
 Blommorna då, det är blandat Prima blommor - några vita som jag har mistat med gul Tattered Angels för att passa in. Sen har jag tagit en hel del platta blommor och lagt dem i flera lager för att få en lite högre blomma och egna pistiller. De har även sprayats med lite Tattered Angels och fått lite Glimmer Glaze på sig.
 Gröna löv från Petaloo, trähjärta från Kaiserkraft, pärlspröt från Kort& Godt bland annat. Jag har även klämt dit lite fjärilar från Prima - dels de som är resist canvas men även de gipsade varianterna.
 Jag är supernöjd med LOn och är glad att jag gjorde den även om jag inte skickade in den. Får spana nästa månads BAP och PPP istället.

1 kommentar:

Majsan sa...

ÅHH JÖSSES VILKEN UNDERBART VACKER LO, så snygga detaljer och så snyggt med blommorna, nu längtar man verkligen till sommaren :)

KRAM MAJSAN