tisdag 5 juni 2012

Utgångspunkt - ville leka med Pan Pastel och hittade en skiss

som Ulrika har i sin blogg. Jag tittade igenom hennes blogg i helgen och råkade då spana in att hon har en måndagsskiss varje måndag och kollade då några veckor bakåt och hittade en skiss som tilltalade mig, speciellt då jag ville använda två foton. Du hittar skissen här.

Och jag ville leka med Pan Pastel på en LO så jag funderade lite på hur jag skulle gå vidare. Först tog jag en svart cardstock och målade vit gesso på den med pensel. Då cardstocken var Licorice så är den lite "randig" i sin struktur tyckte jag det blev ganska cool effekt när jag målade med gesson... Sen när det hade torkat och jag hade valt vilka mönstrade papper jag skulle ha gick jag lös på pan pastel runt kanterna. Så jag har använt gult och 2 olika oranga nyanser.

Sen har jag följt skissen ganska duktigt med olika mönstrade papper från Sassafras Lass. De är så härligt färgglada och vi har en del av de gamla serierna kvar hos Scrap-Perra. Och med tanke på att de har lagt ner tillverkning av papper så passa på!
Här ser ni även att jag har gjort cirklar med röd Pan Pastel, lite andra dekorationer i form av knappar och fjärilar från Prima.
Chipboarden av fjäril är även den täckt av röd Pan Pastel.
Det var en rolig skiss att jobba ifrån och jag är grymt nöjd med att få in lite Pan Pastel på en vanlig layout. Man får ju komma ihåg fixeringen oxå...