tisdag 8 januari 2013

En canvas kompis

Jag visade en canvas i Scrap-Perras blogg i december (ska visa den här sedan) och jag ville göra en kompis till den. Och den ville dottern ha så jag skulle ju så klart göra något i rosa!

Så det är en canvas i 18x24 cm och först hade jag lite strukturpasta i form av Gel beans från Liquitex genom en stencil lite här och där. Ni ser det lite upphöjda... sen var det dags att måla, grönt upptill och rosa nedtill. Vasen fick bli lila och svart denna gång och så rosa blommor så klart.

Så nöjd med skuggningen på det lila, först är det akrylfärg i botten och sedan har jag tagit mina gelatos och tagit den lila här och där och dragit ut det med fingret. Blev ett sådant djup att jag är mer än nöjd!!!

Även här lite skuggor med gelatos i rosa och lite svart. Lite olika stämplar här och där för att få lite mer struktur.

Om ni läste mitt inlägg hos Scrap-Perra så vet ni att det var inspiration från Donna Downey som fick mig att göra dessa tavlor. Funderar på att hoppa på hennes Create Canvas kurs som hon har. 1 per månad så antingen tar man alla eller väljer vilken månad man vill ha.

Inga kommentarer: