fredag 11 januari 2013

Färgexplosion i min art journal

Jag hade börjat leka lite i min art journal från Dyan Reaveley men det blev katastrof.... så den sidan fick vara en stund innan jag tog tag i den. Och det gjorde jag genom att ha på ett lager gesso över HELA sidan. Och då jag hade lekt med dylusion misterna som inte är vattenfasta så reagerade såklart gesson med den men det blev en ganska cool effekt. Här ser ni hela sidan när den är klar...
Efter att jag hade haft på gesso så tog jag och lekte med Liquitex Glass Beads genom att ha det på sidan lite här och där. Det är som lim med små små glaskulor i sig och när den torkar blir den genomskinlig och du ser endast de små glaskulorna. Du ser nedan lite av den effekten. Eftersom det blev en liten kontrast mellan att limmet hade torkat och där blev det lite mörkare partier så drog jag över med lite akrylfärg för att jämna till övergången lite.
Sedan har jag lekt med lite olika stenciler och mister, stämplar och washitejp för att skapa struktur. 


Jag höll länge på med vad jag skulle göra utöver bakgrunden men tillslut blev det bara två stämplar; Inspire och Believe - det fick räcka....

Inga kommentarer: