onsdag 6 februari 2013

Art Journal om 2013 enl en skiss

För någon vecka sedan hade jag en skiss i Scrap-Perras blogg - Veckans skiss. Den såg ut så här, jag kom på den när jag satt på flygplatsen i Finland och väntade på att få komma hem... det var förseningar på flyget.
Och min tolkning blev en art journalsida om 2013 - gjorde den för någon vecka sedan men har inte haft ork eller tid att blogga om den. Det är utifrån januari temat - Art for myself där man skulle göra om sina planer för 2013.

Jag har gjort den i min egengjorda art journal album. Den som jag har gjort för att likna Donna Downeys. I botten gesso, sedan akrylfärg och sedan gjorde jag "solens" strålar med Tissue wrap från Tim Holtz. Dessa satte jag fast med mod podge och gjorde skuggningar med Big Brush från Faber-Castell samt lite Lumiere akrylic färger. Runt hela tidan har jag även haft på lite Distress Ink pad, Lumiere färger.

Bakom flärpen har jag fortsatt med samma stil.
Lite här och där lite Glimmer mist med hjälp av en mask från Donna Downey. Svarta cirkeln runt 2013 är Liquitex Acrylic Ink.

3 kommentarer:

Cilian sa...

Jättefin sida. Jag har också funderat på att göra en AJ inspirerad av Donna, vad har du använt för papper?

Mia KL sa...

Tack, Jag har använt vanliga akvarellpapper, minns inte tjockleken faktiskt.

Cilian sa...

Så, nu har jag gjort min variant på Donna Downeys AJ. Tack för inspirationen!

http://cilianspyssel.blogspot.se/2013/02/min-egen-art-journal.html