måndag 7 juli 2014

Njut av livet

Jag har gjort en layout med Daydreamer papper från American Craft och det var en vecka då vi alla i DT gänget skulle använda samma papper. Jag har på dessa papper kladdat med lite olika mister och stenciler. Men jag har även testat Roller stämplarna från Crate Paper/American Craft och måste säga att jag ÄLSKAR dem. De är sååå sköna att rulla och använda. Det finns två olika förpackningar med två olika längder på dem och två av varje mönster. Bara att rulla dem på en stämpeldyna och sedan rulla dem på det du vill stämpla.
Jag har stämplat banners och klippt ut dem för hand och stämplat text i mitten av dem. Jag fäste dem med en dekorativ brad. Du ser här olika lager med stämplar, stenciler och andra dekorationer.
Hjärtarna är utklippta från ett mönsterpapper och fastsydda med symaskinen. De har även fått lite andra färger till följd av att jag har mistat. Jag skyddade fotot med papper innan jag satte igång så att den inte skulle få för mycket färg. Kortet I love everything... är från ett Basic Grey Capture pad för Project Life så det gäller att ta tillvara på vad för kort man har hemma
Thickers bokstäverna hade lite fel färg så jag mistade på dem. Och jag hade inte riktigt ro med att vänta på att det skulle torka så jag tog fram embossingfönen och det gjorde att de buktade lite.

Ser ni hjärtan stämplarna -LOVE THEM!!!
Ha en härlig dag!!!
Bloggad för Scrap-Perra i våras.

Inga kommentarer: