lördag 5 juli 2014

Sötnos

Denna layout är gjord utifrån den veckans veckans skiss som jag har ritat. Det är en väldigt enkel skiss men jag har byggt på med massor av lager med mister, stämplar och dekorationer i form av blommor, chipboard och enamel dots. Jag började med att ta fram lite olika stenciler från Prima och Stencil Girls och använde Heidi Swapp mister på pappret i bakgrunden. Sen tejpade jag fast de mönstrade papprerna i mitten och tog en chevron stencil och hade på svart färg, Black Soot Distress Ink Pad. Sen rotade jag fram mina roller stämplar både från Glitz och Prima och tog fram ett antal färger av Archival Ink och stämplade lite här och där. Eftersom jag visste var jag skulle ha fotot och att jag ville ha blommor till vänster om fotot och ett kluster i högre överkant av de rivna papprerna. Och därför koncentrerade jag mina kluster av mist och stämplar runt dessa på 3 olika ställen för att skapa en triangel.
Massor av härliga dekorationer och stämplar.
iteln har jag gjort genom att ta Thickers som är ofärgade. Jag ville ha dem gula så först försökte jag med Gelatos men det blev för lite gult enligt mig, sen testade jag med Distress Paint men tyckte fortfarande att det var för svagt. Så då tog jag fram mina WOW Embossingpulver och hittade en fin gul nyans som jag testade och det blev det slutliga resultatet som ni ser nedan.
Jag har även sprayat lite Gold mist från Heidi Swapp över blommorna för att få lite mer extra skimmer. Jag bara ÄLSKAR den misten, har redan förbrukat två flaskor av den. Och för att rama in layouten har jag dragit ett varv med Peacock Feather runt det turkosa papper.
Hela blogginlägget hittar du här.

Inga kommentarer: