söndag 20 september 2009

Deltävling 3

var enligt följande skiss som skulle vara i Vintage stil. I tävlingskitet så fanns det papper från Lilybees serie French Couture som var som förslag till att använda, men man kunde använda eget också. Kraven var endast
1) det skulle vara rivna kanter där det står
2) fotot/motivet ska vara sandpapprat eller filat

Vi hade ca 2 timmar på oss och det inkluderade tid för att genomföra en tipspromenad. Det var stressigt särskilt med tanke på att jag normalt inte scrappar i denna stil.


Och min tolkning blev så här. Eftersom det är en stil som jag fortfarande inte har greppat så det blir mycket att tolka skissen "bokstavligt" men jag är nöjd ändå. Jag fick ett par kort från My som var tagna på hennes födelsedagsfest/kräftskiva och ett av dem var i svartvit vilket jag kände jag kunde scrappa i Vintage-stil. Annars hade jag nog fått hoppa denna tävling för jag har för mycket färg på mina kort för att det ska passa denna stil.

Den är nästan klar, nu ska jag komma på en bra text till min journaling-ruta som är fastlimmad redan.

Detaljbild på journaling-ruta samt dekorationer.


Oj, vilken konstig färg men jag ville visa att jag har lånat Paulas crocodile (eller hur det stavas) vilket är en manick att sätta fast öljetter och det var riktigt pillrigt. Ingen favoritsysselsättning men någongång kanske det blir något jag använder mig av.


Inga kommentarer: