lördag 27 februari 2010

Födelsedagskort...

gånger 3 gjorde jag i ordning förra helgen inför ett kalas.

Först är det ett till sonen som fyllde 7 tidigare i veckan. Tog lite scraps från lådan, det är lite left-overs av My Minds Eye. Sedan en Edwin - Magnolia stämpel som är färglagd med Tom-Bow pennor. Det har blivit lite knas med färgerna vid fotograferingen, västen är inte rosa ;).
Lite pearls i hörnet och texten är med klisterbokstäver från något kit jag köpte tidigt. Siffran 7 är en thicker. Det var kul att göra kortet även om sonen bara ägnade typ 2 sekunder att titta på det.
Nästa kort är till kusin Ebba som fyllde 2 för ett par veckor sen, och vi har gemensamt kalas. Här gick jag loss med barnsliga färger. Gröna pappret har ett embossat mönster från början, köpt på Panduros rea för typ 3 år sedan. En stämpel som jag har ingen aning om vad det är för märke för jag har fått den av min kompis My. Färglagd med Tombow. Och så lite gröna fjärilstämplar och en grön fjäril som håller ihop kortet, ni ser det på bilden under. Bokstäverna är från ett ark som jag har köpt för länge sen.


Här ser ni kortet lite öppet, jag har gjort vikningen så att man öppnar kortet i mitten.


Och så lilla princessan, vår Kristin som fyller 4 om en månad men då vi är borta när hon fyller så firade vi henne även den dagen med min släkt. Även här scrappapper, använt min Martha Stewart punch och så ett tunt vitt band. Magnoliastämpel färglagd med Tombow, lite pearls i hörnet. Texten är stämplad och siffran 4 är från ett Pink Paislee bokstäver.


Här ser ni en närbild på stämpelmotivet. Färglagt rosorna rosa och fyllt på i mitten för att ge lite djup. Bladen är i flera olika gröna nyanser, likaså håret i olika gula nyanser. Och så runt hela motivet har jag tagit en grön färg och dragit ut med vattenpensel så att den blir svagare utåt. Det tyckte jag gjorde att den ramades in mera.


Det var några kort som jag har lyckats fota, gjorde även ett Lycka till kort till en på jobbet som slutar men jag glömde att fota det innan jag gav bort det ;(

Inga kommentarer: