onsdag 5 augusti 2009

Mitt pysselrum

Tänkte låta er får se hur det ser ut i mitt lilla krypin som min man har varit snäll nog att låta mig göra i ordning så jag kan scrappa i lugn och ro. Perfekt när man vill låta saker ligga framme och jag slipper lägga tid på att plocka undan.

Först framifrån. Bordet är ett gammalt matbord som vi tog från svärföräldrarna (de skulle elda upp den). Vi kapade på sidorna och de bitarna som blev kvar har vi använt som hyllor på väggarna. Jag vände upp och ner på dem, satte en spånskiva överst och så är de perfekt att använda som hyllplan och man ser den fina gråa färgen neråt. Konsoler köpte jag på Ikea och målade dem gråa så passar de in. Sedan har jag en blompinne mellan konsolerna där jag kan hänga upp krokar så jag har lite mer förvaringsutrymme.

I lådorna förvarar jag sedan kort, band, minnen från olika aktiviteter såsom biljetter mm.

Närbild på väggen framåt. Där hade vi upp en målad plywoodskiva som jag har bett min kära maken skruva upp. På den har jag en bygelstång från Ikea med krokar från Ikea. Jag har även vanliga krokar på skivan där jag hänger upp lite olika saker.

På sidan ser ni lite av Ikeas trälådor som jag också använder till förvaring av olika saker.


Här ser ni förvaring av papper. Vi köpte en liten Expedit. De översta hyllorna har jag sedan gjort till förvaring av cardstock genom att borra i små hål och haft i små hållare ofta används till olika Ikea möbler (vi köpte extra).

Nere till vänster har jag en låda med mina mönstrade papper. Och nere till höger finns mina album.



Jag är inte klar med allt så det kommer säkert att ändras och jag kommer då visa nya bilder på mitt lilla krypin. Måste exempelvis hitta förvaring av mina scraps. Helst i färgordning. :)


1 kommentar:

Anonym sa...

Så lyxigt att ha ett eget pysselrum... kanske var det lite därför mitt pysslande dog ut... plocka fram och plocka undan tog udden av det roliga.